Suomalaisen Työn Liitto voi myöntää oikeuden Avainlippu-tunnuksen käyttöön tuotteelle, joka täyttää kaksi ehtoa: tuote on valmistettava Suomessa ja sen tuotantokustannuksista laskettavan kotimaisuusasteen on oltava yli 50 prosenttia. PAROC-kivivillatuotteet täyttävät kirkkaasti vaaditun kotimaisuusasteen, sillä se on kivivillassa yli 90 prosenttia.
Olemme erittäin iloisia Avainlippu-tunnuksesta. Se on selkeä signaali kuluttajille aidosta suomalaisesta tuotteesta, jonka avulla voidaan tukea suomalaista työtä ja laadukasta rakentamista, kertoo markkinointipalvelupäällikkö Tuula Nordberg Paroc Rakennuseristeistä.
– Suomalaiset eristevillamarkkinat ovat vuosien mittaan kansainvälistyneet. PAROC-kivivilla on myös ytimeltään suomalainen tuote, sillä sen keskeinen raaka-aine on suomalainen kivi. Avainlippu on siis helppo tapa erottaa aidosti kotimainen tuote muusta valikoimasta, Nordberg toteaa.